PR gruppen – Kommunikation

Strategi

Esbjerg Roklub ønsker at kommunikere målrettet til både kvinder og mænd i alle aldre, men samtidig skal bredden i klubbens aktiviteter være tydelige. Kommunikationen skal afspejle glæden ved motion, naturen og det sociale fællesskab. Esbjerg Roklub ønsker at være favnende og positiv.

Alt kommunikation, der benytter Esbjerg Roklubs midler, skal være konstruktivt og befordrende for et godt samarbejde.

Midler

Hjemmesiden er fælleskommunikationsplatformen for både medlemmer og ikke medlemmer.

Rokortet er kommunikationsplatform, kun for medlemmer.

Andre midler bruges, hvor de kan forstærke kommunikationen. Der skal altid henvises/linkes til hjemmesiden

• Sociale medier: Facebook, ….
  • PR: Pressemeddelelser og personlig kontakter
  • Annoncering

Hjemmesiden

Gruppens aktører - Jan og Lars B.

Som medlem skal det være muligt at finde alle oplysninger om klubbens aktiviteter.

Det skal være muligt for medlemmerne at kommunikere med klubben og gruppens aktører skal på grundlag af indberetninger fra udvalgene, bestyrelsen og eget initiativ forsøge at løse ovennævnte opgave ud fra nedenstående ide katalog.

• Hjemmesidegruppen skal sørge for løbende opdateringer og udvikling samt sikre resurser til nødvendige tiltag.
  • Hjemmesiden skal afspejle klubbens aktiviteter og tilbud.
  • Aktiviteter tydeliggøres med tidspunkter på hjemmesiden og ro-kortet, så aktuelle aktiviteter kan ses.
  • Hjemmesiden skal indeholde:
  • Hvordan bliver jeg medlem af Esbjerg Roklub.
  • Hvordan får jeg en nøgle til Esbjerg Roklub
  • Link til DKF og DfFR
  • Øvelser.
  • Hvordan får jeg lov at overnatte i Velroet?
  • Hvad skal der til for at jeg selv må ro en tur i en kajak?
  • Hvad skal der til for at jeg selv kan tage på tur med mine rokammerater i en inrigger?
  • Hvad skal der til for at jeg må tage en tur i en sculler?
  • Aktiviteter i Esbjerg Roklub sommer og vinter.
  • Stævnedatoer, tid og sted.
  • Referat fra stævner.
  • Katalog over specialture.
  • Fremhæve vores natur, Esbjerg Roklubs placering, bølger, Offshore Havn, havnerundfart fra vandsiden, Nationalpark Vadehavet,”færdige ” ture (tur-katalog) med varierede indhold og formål evt. med naturvejleder tilknyttet ved landgang (Langli, Marbæk, Skallingen, Fanø bunkeranlæg ”Atlantvolden”), ”Kom og se verdens største vindmøllebåd” , kom på østerssafari.
  • Billeder af bestyrelsesmedlemmer og instruktører for inriggere og kajakker
  • Gruppen skal gerne bestå af en kajakroer, polo-kajakroer og en in/out-rigger roer.

Rokortet

Gruppens aktører - Jan.

Skal på basis af indberetninger fra udvalgene og bestyrelsen ajourføre Ro-kortet, så det tydeligt fremgår, hvilke rettigheder det enkelte medlem har.

Gruppens aktører - Jørgen L og Birthe

Esbjerg Roklubs - Officielside

”Esbjerg Roklub” siden vil udadtil være oplysende og orienterende om Esbjerg Roklubs aktiviteter eller planlagte arrangementer af interesse for offentligheden.

Indslag af kommerciel karakter udover DFfR og DKFs indslag, vil blive udelukket.

Indslag af intern karakter eks. Ro-tider, opslag af ture henvises til ”Ro-kortet”

Esbjerg Roklubs - Medlemsside

”Esbjerg Roklub- Medlemsside” er en lukket gruppe for klubbens medlemmer, som indbyrdes kan orientere om afholdte og forestående oplevelser eller aktiviteter.

Medlemmerne er velkomne til at vedlægge billeder i begrænset antal og gerne med tilhørende beskrivelse.

Reklamer af kommerciel karakter vil blive udelukket, bortset fra klubrelaterede oplysninger om internt salg af ro-udstyr og materiel.

Esbjerg Roklub-Medlemsside er ikke Roklubbens officielle orienterings medie, hvorfor der henvises til Hjemmesiden http://esbjerg-roklub.dk/

PR

Gruppens aktører - Richardt og Lars B.

Udvalget skal på basis af indberetninger fra udvalgene, bestyrelsen og eget initiativ informere offentligheden om kommende og overståede klubaktiviteter.

• Biografreklamer (unge mennesker – måske for dyrt),
  • Opslag på kollegier og lignende bo-steder. Vigtigt at tiltrække flere yngre medlemmer –
  • Tilbud ved forskellige studie-start, f. eks. som del af ryst-sammen kursus.
  • Instruktion på engelsk – link på hjemmesiden til/på engelsk,
  • Bruge sociale medier – YouTupe videoer – link til/fra Energi Metropol – hashtag – GoPro kameraoptagelser der viser hvad medlemmerne oplever.
  • Professionel reklame (koster mange penge, men måske nødvendig),
  • Få lavet en flot og professionel Reklamefolder med beskrivelse af ER + aktiviteter med en ”fri plads” så der kan påklistres et focus-emne og den ”dyre reklame” kan genbruges/tilrettes forskellige kampagner,
  • PC-skærm med rullende billeder og info i vinduet med gaden,
  • Esbjerg Roklub skal brandes så borgerne i Esbjergs virksomheder, Uddannelses institutioner og Esbjerg Kommune, der måtte have interesse i roning, ved hvilke tilbud og muligheder Esbjerg Roklub kan tilbyde og hvordan kontakt etableres.
  • Lave ”ER Velkomstpakke” som Esbjerg Kommune kunne formidle via ”tilflytningskonsulenten”
  • Idétavle
  • Ønsker om punkter der skal behandles af ledelsen skal være sekretæren i hænde pr. mail 5 dage inden næste bestyrelsesmøde, dato fremgår af kalenderen på hjemmesiden.
  • Begrundede Budget ønsker skal sendes til ledelsen i november måned

Annoncering