Husregler i Esbjerg Roklub

Vi kan pt. ikke tilbyde overnatning i Esbjerg Roklub.

Overnatning i Esbjerg Roklub må/kan ikke finde sted. Kursister kan henvises til Esbjerg Vandrehjem Danhostel Esbjerg eller Esbjerg Camping

Husorden for Vel-Roet

Hytten i Marbæk "Vel- Roet" er til rådighed for klubbens medlemmer og gæsteroere året rundt. Medlemmer som ikke aktivt tager på roudflugter kan leje/låne hytten efter aftale med sommerhusforvalter.

Når man kommer til hytten, fra efterårsferien til 1. april lukkes alle haner og ventilen i fordelerbrønden. Der åbnes for vandet i brønden udenfor hytten. Dernæst skal det tjekkes at toilettet ikke løber, da det fylder septiktanken meget hurtigt. Ligeledes tjekkes, at der ikke er vandhaner der løber. Fordelerbrønden ud for brændeskuret skal ligeledes inspiceres.

Når hytten forlades lukkes der for vandet i brønden ud for køkkenet. Derefter skal alle haner og ventilen i fordelerbrønden åbnes og der trækkes ud i toilettet, så systemet drænes for vand, så frostsprængninger undgås.  Der hældes 250 ml glykol i toiletkummen.

Når man kommer til hytten, fra 1. april til efterårsferien. Der åbnes for vandet i brønden udenfor hytten. Dernæst skal det tjekkes at toilettet ikke løber, da det fylder septiktanken meget hurtigt. Ligeledes tjekkes, at der ikke er vandhaner der løber. Fordelerbrønden ud for brændeskuret skal ligeledes inspiceres.

Når hytten forlades lukkes for vandet i brønden ud for køkkenet.

På spisebordet ligger en dagbog, hvori der skal noteres dato og navn for at man har været i huset og om der er bemærkninger af nogen art.

Vinduer tjekkes for tegn på indbrud.

Når hytten forlades lukkes  vinduer og alle døre lukkes og låses.

I hytten er:

• en hems med soveplads til 4 -5 pers og 2 køjesenge med plads til i alt 6 personer
  • komfur med 4 gasblus og gasovn
  • bestik og service til 24 personer, gryder og pander, termokander
  • kølekasse
  • koldt vand i køkkenet og i den udendørs bruser
  • toilet med skyl og håndvask med koldt vand
  • brænde i skuret og brændeovn i huset.

Åben ild et ikke tilladt udenfor hytten, herunder brug af grill er forbudt.

Der må ikke opbevares mere brænde inde i huset, end der vil blive anvendt under opholdet.

Hvis du blot kigger ind på en gåtur, så skriv lige i kalenderen om alt er i orden, ved problemer, så kontakt sommerhusforvalteren på 29907427.

Overnatning i Vel Roet

• Overnattende gæster skal selv medbringe karklud, viskestykke og håndklæde samt lagen og sovepose/sengetøj.
  • Det forventes at Vel-Roet efterlades rengjort efter overnatning, eller afbenyttelse i dagtimerne.
  • Lagner på madrasser rystes ved behov.
  • Al brugt service vaskes op og stilles på plads.
  • Borde aftørres.
  • Gulvet fejes og vaskes ved behov.
  • Vandet lukkes i brønden. Alle vinduer skal lukkes og alle døre skal låses, når Vel-Roet forlades.
  • Udenoms arealer skal rengøres
  • Affald sorteres og placeres i affalds spandene.
  • Ophold i Vel-Roet noteres i kalenderen på bordet.

Inden overnatning i Vel-Roet, skal ikke-medlemmer af klubben tage kontakt til sommerhusforvalteren Christian Møller Pedersen på mail: chrmolpe@gmail.com.

Klubbens egne medlemmer kan selv reservere Vel roet på Rokortet.

Klubarrangementer har fortrinsret til Vel-Roet.

Er Vel-Roet udlånt, er det stadig muligt for roere undervejs at benytte toilet og optankning af vand.

Sommerhusforvalteren reserverer Vel-Roet for ikke-medlemmer og laver aftale mht kode.

Af Rokortet vil det også fremgå om Vel-Roet allerede er reserveret.

For ikke-medlemmer opkræves 150kr. pr. nat pr. person. Pengene betales på mobil pay 45979 når kode udleveres, eller overføres til Jyske Bank Konto nr.5095 1264477