Thors Daghold.

20. november 2008

Formålet med Thors Daghold er, at forme og tilrettelægge en aktivitetsdag for:

Fortid, nutid, efterlønnere og pensionister, medlemmer af Esbjerg Roklub og Esbjerg gamle roere.

Et tilbud til de ældre nuværende samt tidligere roere og kajakroere, at mødes en fast formiddag i ugen, til træning, en ro tur, eller et uforpligtende samvær over en kop kaffe eller lignende.

Af aktiviteter kan foreslås:

Der kan aftales en ro tur efter behov og temperament.

Du kan tage din avis med.

Det kan være en håndsrækning ved vedligehold af både, materiel eller inventar.

”Vel-Roet” kan få en hjælpende hånd.

Petang til fri beskuelse fra gaden.

Der kan sikkert nævnes mange andre aktiviteter.

Lidt historie:

I midten af 1960erne, da der var en stor aktivitet af unge i klubben, var der også nogle få ældre medlemmer som ved deres tilstedeværelse, betød meget for os unge. De kunne fortælle mange gode historier fra deres tid. De var aktive som roere, morgen og aften også når der skulle gives en hånd med, holdt de sig ikke tilbage.

Efterhånden som de faldt fra, opstod der et stort spring til de næstældste. Der blev først samling på generationerne da ”lagkageholdet” opstod og fortsatte til hvad det er i dag, et godt kammeratskab som bliver plejet af det sociale liv i klubben. Men nu er det jo os som er de gamle, hvoraf mange ikke kommer i klubben med mindre de bliver tvunget eller der er en annonceret aktivitet som man er blevet bekendt med, eks. julefrokost.

Jeg håber de gamle tider og roere vil vende tilbage til det, som var vores ungdoms fritidsaktivitet. At vi kan være med til at skabe et sundt og stabilt fundament for vore unge i en tid hvor store fristelser som computerspil og udgifter til fitness fylder mere end godt er.

Slut op om et godt initiativ og kom i klubben om torsdagen. Der skulle gerne være kaffe på kanden og et stykke blødt brød med smør og ost.

Følg med på aktivitetskalenderen for at se ro tider, træningstider eller andre aktiviteter som der er interesse for.

Har du lyst til at deltage i Thor Daghold´s aktiviteter, enten som roer eller som alt mulig mand/kvinde, så kontakt venligst en af undertegnede for nærmere information:

Jørgen på tlf. 23960816 eller Eigil på tlf. 75116775

Thors Daghold på job ved "Vel-roet".

Thors Daghold på Varde Å

Thors Daghold ved Jerrig bøjen.