Rospinning

I Esbjerg Roklub skal motion være sjovt, også i vinterhalvåret!

Til rospinning får du sved på panden til god musik og i godt selskab. Indendørs roning er en motionsform, der styrker både ben, baller, ryg og arme, så du får kort sagt bevæget hele kroppen. Vi kører et program af ca. en time, som består af en kort opvarmning og herefter motionsroning, så vi får pulsen op. Der er indlagt vandpauser undervejs i programmet. Herefter slutter vi af med lidt af-roning, som foregår i et helt lavt tempo, for at få pulsen ned igen samt øge den efterfølgende forbrænding og restitution. Slutteligt sørger vi for at strække hele kroppen ud.

Alle kan være med, uanset hvilken form man er i. Takten er sat af vores dygtige instruktører, men man styrer selv modstanden og intensiteten alt efter erfaring, kondition og styrke. Er du helt ny, står vores instruktører gerne til rådighed i forhold til det korrekte rotag, samt en kort instruktion til rospinning. Hold øje med rospinningskalenderen i forhold til rospinningstimer specielt dedikeret til nye roere eller mød gerne lidt før op til en normal rospinningstime - så skal vi nok sørge for, at tage os godt af dig.

Og det bedste er – rospinning er for alle!

Vi glæder os til at se dig!

Med rolig hilsen

Esbjerg Roklubs rospinningsinstruktører.

Hvordan kommer du i gang

Hvis du er frisk på at prøve, så klik dig ind på kalenderen for rospinning og book en plads på en af de opslåede tider.

Hvis du er medlem har du fri adgang til rospinning, hvis du ikke er medlem, har du mulighed for at få to prøvetimer. Derefter kan du vurdere, om det er noget for dig, og melde dig ind i Esbjerg Roklub - så har du efterfølgende adgang til ubegrænset træning.

Rospinning kræver ikke noget særligt udstyr, et par indendørs sportssko, almindeligt sportstøj 0g måske en drikkedunk er alt, der er brug for. Der er mulighed for omklædning i roklubben.

Go' fornøjelse med træningen.

De 10 bud