Madpakketure i ronetværket

Kom ud og oplev et fremmed rofarvand en enkelt dag og ro 30 – 35 km.

Det er spændende at komme til en anden egn af landet og opleve deres rofarvand. De lokale sørger for at fortælle om de lokale forhold og egnens historie.  Turene finder normalt sted en lørdag med start kl. 9.00 og slutter kl. ca. 16.00.

Hvert år arrangeres 6 – 8 ture fra forskellige klubber i Ronetværk Syd og Synnejysk Ronetværk – dvs. klubber i det syd og sønderjyske. Deltager antallet til en sådan tur ligger mellem 18 og 30. Så der bliver rig lejlighed til at møde andre roere og høre om deres oplevelser. Den arrangerende klub stiller både og styrmænd til rådighed, samt sætter holdene.

Krav for at deltage – at du er frigivet som roer og at du på en dag kan ro distancen, samt være i stand til at skifte plads i båden.

Hvad skal du medbringe: en god madpakke og drikkevarer, som indtages et smukt og passende sted på ruten. Husk det gode humør og rotøj til alle vejrforhold. Ofte er der mulighed for et frisk bad undervejs. Normalt koster det ikke noget at deltage udover transporten.

Hvordan skal du tilmelde dig: ca. 3 uger før hver madpakketur opslås den på vores rokort og du kan tilmelde dig. Den turansvarlige fra ER sørger for samlet tilmelding, som normalt skal være onsdagen før turen.   Det kan da også være en god ide at koordinere evt. fælles transport.

Har du interesse i ture med roer fra andre klubber så se mere på nedstående link:

Madpakketure i Synnejysk ronetværk og Ronet Syd – 2023

Madpakketure giver mulighed for at møde roer fra andre roklubber.

Nu skal vi op og bytte madpakker.

Fælles landgang på sandbanke.